沖縄の方言-うちなぁぐち

挨拶

  • はいさい/こんにちは
  • めんそーれ/ようこそ
  • にふぇーでーびる/ありがとう
  • ちゃーびらさい/ごめん下さい
  • うにげーさびら/お願いします

動物

  • いんぐわぁ/犬
  • まやぁー/猫

生活

  • ぬーが?/何?
  • あが!/痛い時に言います
  • がんまり/いたずら
  • かしましい/うるさい
  • ちむどんどん/胸がドキドキ
  • わたやみぃ~/腹痛
  • ちばる/ねばる
  • むちゃむちゃする/べたべたする
  • てーげー/適当
  • でーじ/超
  • とぅるばる/ぼぉ~とする
  • にーぶい/眠い
  • めーごーさー/おしおき
  • ゆいまーる/助け合い
  • ゆくさぁ~/嘘つき
  • ゆくる/休む
  • わじわじぃ/イライラ
  • うちなーんちゅ/沖縄人
  • ないちゃー/県外の人
  • いきが/男・彼氏
  • いなぐ/女・彼女
  • うっとぅ/年下
  • じりー/同級生
  • やなわらばぁ/悪ガキ
  • どぅし/友達
  • いちどぅし/親友
  • おとぉ/親父
  • おかぁ/母親
  • わらばー/子供
  • にぃにぃ/兄
  • ねぇねぇ/姉
  • けーまー/毛深い
  • うみんちゅ(海人)/漁師
  • とっとろー/天然ボケ
  • よーばー/弱い人
  • まぎー/大きい
  • ぐなぁ/小さい
  • あちさん/暑い
  • ひーさ/寒い
  • はごー/汚い
  • ちぬー/昨日
  • ちゅー/今日
  • あちゃー/明日
  • めーにち/毎日
  • じんぶん/知恵
  • いちゃりばちょうでー/一度会ったら兄弟
  • なんくるないさー/どうにかなるさ
  • 石敢當(いしがんとう)/家の角にある魔よけ
  • てぃーだ/太陽
  • なだ/涙
  • いーんちゅ/良い人
  • ちゅらかーぎー/美人
  • ちゅーばー/強い人

食べ物

  • らふてぃー/豚の角煮
  • てびち/豚足
  • ちゃんぷるー/炒め物(ごちゃまぜ)
  • ごーやー/にがうり
  • みみがー/豚の耳
  • うーじ/サトウキビ
  • さーたーあんだぎー/沖縄の丸いドーナツ
  • ワシミルク/練乳
  • しまー/泡盛
  • じゅーしぃー/炊き込みご飯
  • なーべらー/へちま

飲食

  • まーさん/美味しい
  • やーさん/お腹すいた
  • くわっちーさびら/いただきます
  • くわっちーさびたん/ごちそうさま
  • がちまやー/食いしん坊
  • くわっちー /ご馳走
  • あちこーこー/熱い
  • ひじるぅ/冷たい
タイトルとURLをコピーしました